Els infants passen moltes hores a l’escola, per aquest motiu pretenem que sigui un lloc on es sentin còmodes i motivats per enfrontar-se a nous reptes, descobrir i aprendre cada dia per ells mateixos.
Pensam que la decoració hi juga un paper molt important. Els alumnes no només han de participar en la decoració de les aules sinó també en la dels espais comuns.
S’ha comprovat que la participació dels alumnes en aquesta decoració té un efecte significatiu. Quan la decoració es dissenya de forma conjunta i participativa, els alumnes s’impliquen més, treballen en grup, els resultats són millors i se senten integrats.
Per tant, l’entrada de l’escola ha de ser un lloc cuidat, especial… és on arriben les primeres mirades, les benvingudes…
Tot i que esteim esperant una reforma d’aquest espai per part de l’Ajuntament, intentam que sigui un espai que mostri una mica l’essencia de l’escola.
Cada dos mesos, un cicle és l’encarregat de la decoració de l’entrada de l’escola.
Alumnes i mestres pensen, dissenyen i treballen per decorar el hall i fer aquest espai visible, acollidor i participatiu.
Eperem que vos agradin les propostes d’aquest curs!
PROPOSTA de 1r cicle: octubre i novembre
Els alumnes de primer cicle han basat la decoració de l’entrada amb la tardor.
La carabassa és una fruita típica d’aquesta estació, però aquestes carabasses són d’allò més especial i poc tenera veure amb Hallowen.
Han treballat algunes dites i refranys a partir de l'obra de l'artista surrealista japonesa Yayoi Kusama.
PROPOSTA d' Educació Infantil:desembre i gener
Cada dia, una o dues classes, baixen al hall de l’escola per obrir el regal assignat. Els alumnes, amb la seva mestra, obren el regal, descobreixen el llibre, el miren, el llegeixen, fan conversa literària…i el deixen al seu lloc per poder-lo compartir amb els altres grups que aniran passant al llarg dels dies. Després de les festes, cada grup podrà endur-se’n el llibre a la seva aula.
Es tracta d’un recull de llibres especials que s’ha fet gràcies a l’aportació de l’APIMA. Aquests llibres, principalment àlbums il·lustrats, s’han elegit pensant en la seva qualitat literària i en l’edat dels alumnes.
Esperam que agradin a tots els alumnes i puguin gaudir llegint-los.
PROPOSTA de 3r cicle: febrer i març
Els alumnes de 5è i 6è s'han encarregat de la decoració dels mesos de febrer i març. Aprofitant que al mes de febrer hi tenim la festa de Carnaval, els alumnes han elaborat una phopocall, perquè durant la celebració del carnaval, cada grup d'alumnes de l'escola pugui passar a fer-se la foto de grup.
Ha quedat una entrada molt elegant, preparada per a començar la festa!
PROPOSTA de 2n cicle: abril i maig
Els alumnes de 3r i 4t són els encarregats de decorar l'entrada durant els mesos d'abril i maig. I què millor decoració que les flors? Arriba el bon temps i la primavera. Tothom té ganes de sol i de flors. Han treballat de valent per aconseguir aquest jardí florit. Esperam que vos agradi!